Čím začať pracovný deň predajného tímu – CRM

Veľký podiel na výkonnosti predajného tímu, má systém, ktorým sa riadia jeho aktivity, práca a vzťahy so zákazníkmi. Ak chcete zvýšiť výkonnosť vášho predajného tímu, zaveďte, aby vaši predajcovi začínali obvyklý pracovný deň informačným systémom CRM. Nie emailami, kávou, výjazdmi za zákazníkmi, ale CRM. Presaďte, aby každé ráno dopísali do CRM všetky aktivity z predošlého dňa a pripravili sa na plnenie aktivít naplánovaných v CRM na dnes.

Vďaka tomu sa zlepší kontrola vašich predajcov nad svojimi predajnými aktivitami, príležitosťami, prácou a vzťahmi so zákazníkmi. Navyše vy, ako šéf predajného tímu, dostanete reálny obraz o každodennej práci a výsledkoch každého vášho predajcu. Každé ráno budete mať aktuálne informácie, ktoré môžete merať, vyhodnocovať, oceňovať a korigovať. Dozviete sa, koľkí z vašich predajcov plnia naplánované aktivity, čo predali za predošlý deň, komu budú predávať dnes, čo ich čaká na nasledujúce dni.

Podobne ako je účtovníctvo záznam o hospodárení firmy, tak je CRM (Customer Relationship Management) záznam o práci a vzťahoch so zákazníkmi firmy.

Že to nie je možné? Samozrejme, môžete si urobiť čo len chcete. Môžete nechať predajcov predávať bez systému a bez záznamov o ich činnosti. Dokonca môžete napísať konkurencii: „Kašlem na prácu s CRM aj na to, či s ním robia naši predajcovia. Prajem vám veľa úspechov pri získavaní našich zákazníkov.“

Ak predsa chcete, aby vám predajný tím fungoval lepšie, zavedeniu a zveľaďovaniu jeho systému sa nevyhnete. Predajcovia môžu zapisovať a používať CRM kedykoľvek v priebehu dňa, no uzávierku dňa, kedy musí byť všetko zaznamenané, musíte stanoviť na začiatok alebo koniec dňa. Napíšte si preto pripomienku do telefónu, na stenu, či na kachličky: „Každý deň začnem/skončím s CRM a predajcov privediem k tomu istému. To preto, aby som zaviedol do predaja systém, poriadok a potrebnú výkonnosť“.

Praktický tip

Existuje obrovské množstvo CRM systémov, hlúpych, komplikovaných a drahých. Ich zavedenie je tak jednoduché, ako prestavba mrakodrapu. Používanie je niečo medzi leteckým simulátorom a riadením vzducholode. Ak nemáte žiadne CRM, začnite čo najjednoduchším, je ich na trhu pomerne dosť. Keď preukážete schopnosť presadiť a riadiť každodennú prácu s jednoduchým CRM, až potom prejdite na komfortnejšie systémy. Ak začínate, nedajte sa naviesť na žiadny nákup softvéru, používajte online služby a plaťte za ne mesačne podľa počtu vašich predajcov.

S pozdravom

Ivan Kostolný


Aj o tejto téme budeme bližšie hovoriť na našom tréningovom školení
PRINCÍPY PROFESIONÁLNEHO PREDAJA. Cieľom tohto školenia je objasniť predajcom princípy profesionálneho predaja a naučiť ich, ako môžu tieto princípy šikovne použiť vo svojej bežnej praxi. Prihláste Vašich predajcov na toto školenie a zvýšte tým ich predajné výsledky.

         

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *