Pozornosť vášho publika a zákazníkov

Videli ste človeka, ktorý hovoril pred publikom, pričom ho až na pár výnimiek nikto nepočúval? Zahľadeného do svojej témy a uzatvoreného vo svojom mikrosvete?

Podobným spôsobom, ako tento človek, sa správajú aj niektoré obchodné firmy a predajcovia. Sú na trhu, kde existujú stovky potenciálnych odberateľov. Oni sa pritom každý mesiac krútia za svojim chvostom a okolo tých istých firiem. Dokonca aj takých, ktoré si to vôbec nezaslúžia.

Získať pozornosť trhu je prvou úlohou každého predajného tímu, ktorý chce zlepšiť svoje predajné výsledky. Upozorniť na seba, čo najväčšie množstvo existujúcich aj potenciálnych objednávateľov.

V tejto úlohe je kvantita komunikácie dôležitejšia, ako kvalita jej obsahu. Počet kontaktovaných firiem je dôležitejší, ako počet osobných návštev zákazníkov.

Zabráňte predajcom robiť návštevy pre návštevy a obchádzať len tých istých zákazníkov. Každá návšteva zákazníka stojí čas aj peniaze. Je to investícia, ktorá musí mať svoju návratnosť. Miesto zbytočnej návštevy mohol predajca volať, mailovať a kontaktovať dvadsať iných potenciálnych zákazníkov. „Máme to a to. Môžem vám o tom poslať podrobnejšiu informáciu?“

Grant Cardone, americký špecialista na predaj hovorí: Malá známosť zabíja predaj. Vo vašom priestore sa musíte stať známym a dominovať mu tým, že budete na očiach. Inak to urobí niekto iný.

Praktický tip:
Tento týždeň preskúmajte vo vašom predajnom tíme počet kontaktovaných firiem – osobne, telefonicky, mailom. Pozorujte každý nasledujúci týždeň, ako tento počet rastie a ako to súvisí s predajnými výsledkami vašich predajcov.

S pozdravom
Ivan Kostolný

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *