Od starých zákazníkov k novým

Čím viac sa predajca snaží o komunikáciu, tým má väčšie predpoklady získať od zákazníka spätnú väzbu.

Miloš pracuje na pozícii predajcu vírivých masážnych bazénov iba mesiac. Prvé týždne sa oboznamoval s výrobkami, absolvoval školenia a spolu s kolegami sa zúčastnil na veľtrhu, na ktorom nadviazal prvé kontakty s potenciálnymi zákazníkmi.

Svoj prvý deň v predajni trávi vyčkávaním prvých zákazníkov. Tí však neprichádzajú. Premýšľa, ako by mohol dostať do predajne viac ľudí.

Milošovi kolegovia sú aktívnejší. Celý deň telefonujú alebo sa stretávajú s potenciálnymi zákazníkmi, ktorých získali pri vystavovaní bazénov v nákupných strediskách a špecializovaných veľtrhoch.

Pozývajú ich do predajne, navštevujú ich, komunikujú. Len zriedkavo stoja v predajni a čakajú na „záchrancov“. Miloš by to chcel robiť rovnako ako jeho skúsenejší kolegovia, nevie však, ako naskočiť do rozbehnutého kolotoča.

Čím viac sa predajca snaží o komunikáciu, tým má väčšie predpoklady získať od zákazníka spätnú väzbu. Keďže Milošova firma neinvestuje do komunikačných aktivít, musí to urobiť on.

Prirodzene, za predpokladu, že chce byť úspešný a aktívne ovplyvňovať svoj príjem. Existuje niekoľko možností, ako môže predajca komunikovať s potenciálnymi zákazníkmi lacno a účinne.

Jeho pomôckou by mohla byť orientácia na existujúcich zákazníkov firmy. Môže uplatniť telemarketing, mal by však tento krok prebrať s vedúcim predaja, aby vedel, komu má ponúkať bazény a ktorým nie, lebo si ho od firmy kúpili.

Tých môže osloviť so zámerom poskytnúť zákazníkom servis. A získať tým pre firmu cenné informácie o ich spokojnosti, prípadne aj kontakty na nových potenciálnych zákazníkov. Navyše tak môže trénovať predajné zručnosti.

Telefonát môže začať takto: „Dobrý deň. Volám sa Miloš, som z firmy Superbazén. Dodávali sme vám masážny bazén. Chcem zistiť, či vám správne funguje a ako ste spokojný.“ Potom môže vhodnými otázkami zistiť príležitosti pre kolegov zo servisu, ale aj na predaj: „Zaujal bazén aj niekoho z vášho okolia, vašich známych?“

A vysvetliť, že dobré tipy, ktoré sa premietnu do reálneho obchodu, odmeňuje firma bezplatnými servisnými službami, dodáva bazénovú chémiu alebo inú špeciálnu výbavu k bazénu.

S pozdravom

Ivan Kostolný


Aj o tejto téme budeme bližšie hovoriť na našom tréningovom školení PRINCÍPY PROFESIONÁLNEHO PREDAJA. Cieľom tohto školenia je objasniť predajcom princípy profesionálneho predaja a naučiť ich, ako môžu tieto princípy šikovne použiť vo svojej bežnej praxi. Prihláste Vašich predajcov na toto školenie a zvýšte tým ich predajné výsledky.

         

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *