Logika a odhodlanie v predaji

Čo by ste odpovedali, ako šéf predaja, na otázku, či tento mesiac splníte stanovený plán? Vo vašej odpovedi je viac logiky alebo odhodlania?

Vaša odpoveď znie skôr ako: „No, neviem, minulý mesiac bol silnejší, uvidíme, dodávateľ nám to skomplikoval, plán je dosť vysoký, mám predajcu na maródke.“ alebo odpovedáte: „Máme pred sebou ešte skoro dva týždne. Plán chcem splniť!“?

Pri predpovedi vášho úspechu sa neriaďte iba vašou logikou. Vždy zoberte do úvahy aj silu ľudského faktoru, akým sú pocity a odhodlanie. Tie dokážu nečakane zvrátiť rôzne plány.

Odhodlanie je vášeň a vytrvalosť pre dlhodobé ciele. Odhodlanie znamená mať výdrž. Odhodlanie znamená priľnúť ku svojej budúcnosti a stanoveným cieľom. Deň, čo deň. Nie iba na chvíľu, nie iba na týždeň, ale na celý potrebný čas. Znamená to tvrdo drieť, aby sa budúcnosť stala realitou. Je to pracovný maratón, nie krátky šprint.

Vždy buďte odhodlaný uspieť. Logiku prenechajte vašej konkurencii. Uvidíte, ako budú zmätení z toho, že ste sa dokázali presadiť popri nich aj napriek tomu, že mali väčší marketingový rozpočet, mohutnejšiu propagáciu, výhodnejšie akcie a dokonca aj viac predajcov. Uvidíte, ako im to nepôjde do hlavy a ich logika sa bude domáhať spravodlivosti – zbytočne. Áno, logicky by mali uspieť oni, nie vy. Ale život, predaj a zákazníci sa neriadia iba logikou.

Pokiaľ zákazník nedôveruje predajcovi, nevidí v jeho ponuke skutočný prínos, ktorý mu život uľahčí, spríjemní alebo ho urobí bezpečnejším, nakupovať nebude. Podobne sa správa aj predajca. Pokiaľ ho, ako šéf predaja, nezískate na svoju stranu, nezapálite jeho odhodlanie podieľať sa na plnení vášho plánu, bude mechanicky navštevovať zákazníkov a rozprávať im nejaké logické argumenty, pre ktoré by mali nakupovať.

Praktický tip

Do konca mesiaca máte ešte pár dní. Choďte do toho a splňte stanovený plán! Naučte svojich predajcov hovoriť pozitívne a odhodlané predpovede. Zastavte každú logiku, ktorá vám nedáva veľké šance na úspech. Inšpirujte sa športovými zápasmi, kde „nelogicky“ víťazia aj tí, ktorí prehrávajú ešte pár minút pred zápasom. Opakujte: „To zvládneme. Plán chcem splniť!“

S pozdravom

Ivan Kostolný


Aj o tejto téme budeme bližšie hovoriť na našom tréningovom školení PRINCÍPY RIADENIA PREDAJNÉHO TÍMU. Cieľom tohto školenia je objasniť obchodným riaditeľom princípy efektívneho riadenia predajného tímu a naučiť ich, ako môžu tieto princípy šikovne použiť vo svojej bežnej praxi. Prihláste Vášho obchodného riaditeľa na toto školenie a zvýšte tým Vaše predajné výsledky.

         

 

 

Comments are closed.