Ako si jednoducho dohodnúť stretnutie cez telefón

Predajca by mal v telefonáte používať jednoduché a krátke vety, vhodne urobí tiché prestávky alebo položí otázku a tým si jednoduchšie dohodnúť stretnutie.

Roman je obchodný zástupca spoločnosti, ktorá ponúka riešenia priemyselného vykurovania. Práve telefonicky kontaktuje firmy, hľadá nových potenciálnych zákazníkov. Snaží sa obvolať ich čo najviac, preto sa nezdržiava podrobnosťami.

Do telefónu hovorí: „Dobrý deň. Volám sa Roman, som zo spoločnosti ABC. Ponúkame výkonné a úsporné priemyselné vykurovanie. Veľmi rád by som sa stretol, krátko a nezáväzne pohovoril o možnej spolupráci v tejto oblasti. Môžem vás navštíviť ešte tento alebo až nasledujúci týždeň?“ Krátko počká na odpoveď, ktorú si poznačí, a hneď nato volá ďalšiemu z pripraveného zoznamu.

Predajcovia, ktorí si telefonicky dohodujú termíny predajných rozhovorov, niekedy robia chybu v tom, že jedným dychom prednesú nacvičenú formuláciu. Riskujú tak, že volaný nezachytí ich meno, meno firmy alebo dostane naraz veľa informácii, ktoré nestihne zaregistrovať.

To môže u neho vyvolať zmätok či podráždené a odmietavé reakcie. Preto je lepšie, keď predajca vo svojom telefonáte používa jednoduché a krátke vety, vhodne urobí tiché prestávky alebo položí otázku.

Ide hlavne o to, že ak chce byť pri telefonovaní efektívny, mal by najprv získať pozornosť volaného. Potom sa snažiť, aby jeho slová boli zrozumiteľné a aby jeho vyjadrovanie každý pohodlne vnímal. Všetko by malo byť prirodzené, aby predajca vzbudil u volaného dobrý pocit a dôveru.

Roman by mal správne volaného najprv pozdraviť, predstaviť sa a na okamih stíchnuť. Tým by vyprovokoval odzdravenie aj pozornosť potrebnú na to, aby si jednoducho dohodol stretnutie.

Rozhovor by mohol prebiehať takto: volaný zdvíha telefón a predstaví sa. Roman hovorí: „Dobrý deň. Volám sa Roman, som zo spoločnosti ABC.“ Ostáva ticho a čaká. Volaný spozornie: „Dobrý deň.“

Roman pokračuje: „Naša spoločnosť sa zaoberá výkonným a úsporným priemyselným vykurovaním, ktoré by Vám mohlo sporiť nemalý finančné prostriedky.“ Aj po tejto vete môže zlepšiť pozornosť volaného tým, že sa ho opýta: „Vy máte sklady alebo haly, v ktorých chcete riešiť vykurovanie?“

Keď dostane zápornú odpoveď, poďakuje a ukončí rozhovor. Keď odpoveď volaného znie kladne, povie mu, že sa s ním rád stretne, a navrhne mu dva termíny, z ktorých si volaný môže vybrať.

Úspech predajcu priamo súvisí so schopnosťou komunikovať a pritom si jednoducho dohodnúť stretnutie. Predajcovia, ktorí vedia správne komunikovať, vyvolávajú príjemný pocit a majú dobré výsledky. Zákazníci pri nich cítia, že im bolo porozumené, že sú braní na vedomie a že sú dôležití.

S pozdravom

Ivan Kostolný


Aj o tejto téme budeme bližšie hovoriť na našom tréningovom školení PRINCÍPY PROFESIONÁLNEHO PREDAJA. Cieľom tohto školenia je objasniť predajcom princípy profesionálneho predaja a naučiť ich, ako môžu tieto princípy šikovne použiť vo svojej bežnej praxi. Prihláste Vašich predajcov na toto školenie a zvýšte tým ich predajné výsledky.

         

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *