Ak ste manažérom predaja, buďte príčinou úspechu predajcov

Pre manažment predaja platí pravidlo: slabé výsledky predajcu majú len tri príčiny. Vyzerá to neuveriteľne? Pozrite sa na to!

1. Predajca je nesprávne vybraný.
Prvou príčinou slabých výsledkov predajcu môže byť fakt, že ide o človeka, ktorý sa v skutočnosti na predajcu vôbec nehodí. Svojim stavom, vzhľadom a prejavom vytvára pocit, že život, predaj a kontakt s ľuďmi ho skutočne bolí. Na to, aby váš predaj dobre fungoval, nepotrebujete predajcu, ktorý stále rieši problémy vo svojom živote, ale vo vašom predaji.

2. Predajca je nedostatočne zaškolený.
Profesionálny predaj má svoje vlastné princípy. Ak týmto princípom predajca rozumie, potom s istotou rozozná svoje príležitosti a využije ich pre svoj aj zákazníkov prospech. Ak však tieto princípy nepozná, stráca šance. Na to, aby váš predaj fungoval výkonne, nepotrebujete predajcu so skúsenosťami, ale s dobrými schopnosťami.

3. Predajca je nesprávne riadený a koučovaný.
Manažment predaja je spôsob predaja prostredníctvom predajcov. Nepochopenie tohto faktu býva najčastejšou príčinou slabých výsledkov predajcu aj celého predajného tímu. Úlohou predajcu je získať objednávku. Úlohou šéfa predaja je to, aby predajca splnil stanovený plán. Na to, aby váš predaj fungoval stabilne, nepotrebujete žiadnych hviezdnych predajcov, ale vaše odhodlanie každý deň predávať prostredníctvom vašich predajcov.

V klube úspešných manažérov predaja sa hovorí riekanka: neexistuje slabý predajca, existuje iba slabý šéf predaja, ktorý nevie zvládnuť nejakú situáciu alebo predajcu.

PRAKTICKÝ TIP
Ak ste šéfom predaja, buďte skutočným šéfom predaja. Každý deň pracujte na tom, aby váš predaj fungoval lepšie a viac podľa vašich predstáv. „Čo mám urobiť, aby tento predajca predával stabilnejšie alebo viac?“, je otázka, ktorú by ste si mali odpovedať každý deň. Nahradiť ho? Zaškoliť a trénovať? Lepšie ho riadiť? Riadiť výkonnosť predajcov sa naučiť dá. Ak s tým chcete pomôcť, napíšte mi alebo zavolajte. Spolu sa na to pozrieme!

Ivan Kostolný
konzultant SALES MANAGEMENT

 

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *